16.3.11

Gua Kota Gelanggi

semalam bawak pembantu; Long dan si budak praktikal, Tiqah pergi site iaitu di sk gelanggi 1.
nak ukur hardstand dan jalan masuk untuk dibaiki.


sebab ramai sangat ikut,so keje siap cepat.bagus.dan sebelum pergi lunch aku mintak encik driver bawak pergi Gua Kota Gelanggi 1.peh.selama 5 tahun aku keje sini,ni la first time aku pergi situ tau!
yang lebih nampak bangang adalah aku dah dua kali jaga projek belah gelanggi ni.tak ke nampak sangat jakun aku di situ?


Gua ni tak jauh pun dari jalan besar.kalau kuar dari simpang Jengka,memang korang akan terus nampak Gua ni dari jalan.aku dah try google,tapi memang tak jumpa maps yang sesuai.so,apa kata korang tanya tempat pelancongan area umah korang.tu pun kalau nak tau la.kalau taknak tau sudah.wekk.


masa aku pergi semalam,ada la bas 2 bijik.aku tanya kat guard tu.kalau nak masuk ke dalam,jalan jalan bleh tak?pakcik tu bagi sebab dia kata aku naik keter jabatan.so,dia lepaskan kitorang.kalau masuk kang berbayar pulak.hahah.kedekut betul aku.yelah,rate masuk dia rm5 untuk orang dewasa.rm3 untuk budak budak.


aku masuk dalam tu ada la pelancong dari Singapore dalam 200 orang tengah berjalan redah hutan.diorang bercamping dalam tu.kata dek pakcik guard tadi,bulan March ni memang Singaporean je yang camping situ.pehh.rupanya ramai gak pelancong datang situ yek.


aku masuk dalam tu,dalam hati aku tak berenti ucap Subhanallah.mana taknya,kalau korang pergi pun kagum.gua ada 7 bijik.Gua dalam ni semua ada nama iaitu Gua Tongkat, Kota Kepayang, Kota Rehut, Kota Gelap, Kota Angin, Kota Jin dan Kota Balai.kalau korang nak tau lebih lanjut,korang bleh baca kat sini okeh.


aku dah malas nak taip panjang berjela.aku nak tepek gambar aje.


long & tiqah.
eh,ini kat site.posing aje lebih.huahua


'saya tak pernah pun jumpa natang ni kak dd'
ok.paham la kan ko praktikal mekanikal.

gua tongkat.siap bleh buat jalan kat bawah gua ni
series.aku kagum giler.

taktau nak letak caption menda

rombongan paklong ke bawah gua tongkat

hebatnya.Subhanallah.

gua tongkat jugak tapi sebelah kanan dia

encik driver.juga nama manjanya Long.

model takkan dibayar

start enjin sengal dah budak ini

mak budak pulak buat sengal bawah gua

pose mautttt.gemuk semula dh aku.
giler.lama lama tengok geli pulak rasa.

konfius aku.long ni pandang mana?
indahnya..
dah nak gerak balik.abaikan bebayang beg pink tu ye
gua kota gelanggi
otw pulang.
Masjid Pulau Tawar.



dush!
hey!kalau suka kenapa tak klik LIKE je?

3 comments:

  1. cantik yea posing dpn pintu gua,...lagi cantik baju ko tuh,..muahahahaa......

    ReplyDelete
  2. wohh..baju yang kita beli sama sama tu ke??
    hahahaha..

    ReplyDelete
  3. 1st time dgr nama gua tu la..ekekekeke

    ReplyDelete

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST