2.11.11

theraphy

aku rindu sangat nak bershopping macam dulu.dalam erti kata lain,macam masa bujang dan solo dulu.eh.bukan la kata masa ni tak bleh shopping,tapi barangan sangat terhad.makna kata gaji tu 90% adalah untuk rumahtangga.10% adalah untuk diri sendiri macam bulan ni boleh beli perfume (murah),takpun beli bedak compact,takpun beli krim muka,takpun facial wash,takpun deodorant,ataupun anything else yang penting untuk peribadi yang dah habis.kalau terasa macam budget sampai bulan depan cukup lagi,baru boleh beli harta mengarut sikit macam nak beli bra maternity (ishh),takpun beli shawl lebih sikit (heh) atau beli la kasut ke ape ke.

series.time ni aku dah teringin nak beli beg.ada 1 kedai kat sini aku dah usha siap.barang yang dijual taklah mahal mana.beg yang aku usha tu pun aku tengok ada tag harga rm240++ tapi dijual dalam rm40++.eh.macam tipu je kadar diskaun tu kan?tapi series shit,aku berkenan sangat dah ni.walaupun dalam hati rasa alamakkk,bleh ke beli ni?tak ganggu budget ke? tapi tadi aku dah bagitau encek ejang,esok lepas aku pergi klinik ibu,lepas minum air gula,lepas scan baby,aku nekad nak beli jugak beg tu.theraphy la konon.

alasan terbaik untuk diri sendiri adalah sebab :

  • this week nak raya haji
  • next week aku kena pergi kursus kat Suria Resort, Cherating
boleh tak siap kena ada alasan nak beli beg?
bukan apa,kebetulan pulak lipbalm aku hilang masa family day bebaru ni.so,aku rasa macam eh,bulan ni macam bakal over budget je.ceh.padahal lipbalm mentholetum yang aku pakai tu baru berharga rm12.00 lebih.bukan apa,sebab baru baru ni aku beli krim muka yang dah habis tu.terpaksa la.eh.terasa macam banyak plak guna alasan 'bukan apa'.tengok?banyak pulak alasan.

takpe.esok aku nekad nak beli beg tu jugakk.

kasut aku boleh bersabar lagi.aku nak tunggu after delivered nanti.tapi bila tengok gambar ni,rasa teringin nak beli tu datang balik.eh.camno ni?





٩(-̮̮̃-̃)۶٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶٩(-̮̮̃•̃)۶


dushhh!!
    kalau tak klik LIKE memang gua sentap beb!

No comments:

Post a Comment

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST