Visitor

13.1.11

rifdi #23 : bila dah jadi abang

wowo.main fesbuk ibu.

kantoi.malu lah tu.

hehe :)


sejak dah jadi abang nih,aku suka benar perangai rifdi.
walaupun 'mungkin' ada sedikit jeles tapi dia tak buat perangai pelik pelik.
takdek plak dia sakitkan adik dia.setakat ni la..
tapi harapnya sampai bilabila la dia tak buat camtu,iyek?


biasanya,kalau adik dia nangis dalam cot,dia akan pujuk.dia berdiri kat katil kitorang dan jenguk adik.pastu sambil tunjuk tunjuk la kat aku ke,kat abah dia ke,atau sape sape la yang tengah ada kat situ.macam dia kata,

 "..tu ibu buat susu."
 "..tu,abah datang.."
 "..tu mainan.tu almari.tu kipas"

or watever lahh.tapi kebanyakannya memang dia akan tunjuk tunjuk ape yang ada kat sekeliling.comel je.


kalau aku nak tukar diaper adik,dia pun cepat je baring sebelah adik dia.nak tukar jugakk.takpe la.layan abang dulu.ehh,kalau tak.susah giler nak tukarkan diaper rifdi.sampai aku kena beli diaper jenis pants.sampai kena main kejar kejar.ehh,untung betul ada adik ni yek.pandai kau ajar abang jadi bersopan santun.tapi jangan sampai kau yang ajar abang bercakap sudah sebab adik memang peramah.umur tak sampai 2 bulan aritu kemain lagi ajak orang berborak.abang plak semua main tunjuk dengan tangan.taknak langsung bercakap.mulut cuma tau cakap nak,dah,mak,abah,adik,tok je.ibu pun bunyi hujung je.buu..buu..
pastu kekadang terlepas jugak dia..ejuk=sejuk,doza=bulldozer,wawang=bawang,..ntahmendamenda lagi la.ok la tu dari tak berbunyi langsung.


oo.lagi satu.kalau nak gi mana mana kena bawak adik ye.tak bleh tinggal.aritu aku mintak encek ejang pegi tapau makan malam bawak dia.ehh,dia marah sambil pegang adik.konon nak angkat..rupanya suruh ikut jugakk.naktaknak kena la aku ikut.dengan baju tidurnya.nasib la aku ni stok duk umah melawa macam nak gi dating.hehe.biasak la.depan laki haruslah kena cun cun.


yang best,sekali tu dia suruh adik dia sekali tengok kartun2 dia kat tv.pehh..bagus betul.ntahapeape yang dia cakap pun aku tak paham.tapi aku rasa dia selalu citer balik pasal kartun tu kat adik dia la.agaknya la.haha.


yang penting,memang dia suka duduk kat adik dia.whatever la.jangan sakitkan haifa sudahh ye cayangg..


kamceng kau

kamceng sampai aku naik risau

drama King, prince & princess.heh. :)

 dush!

No comments:

Post a Comment

ini kotak komen. bukan kotak romen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...