28.1.11

panda yang macho

damn.pepagi jemaat bawak mata panda ni ke opis.
aku tersangat mengantuk.

kelmarin aku tidur pukul 5.30pagi (kot!) pasal tak bleh tido dalam bilik.anak anak seme dah tido,so kol 2 lebih tu ingat lepas siap segala tugas harian cam basuh-angkat-jemur-gosok-lipat kain tu bleh la tido kan kan kann.tapi bila masuk bilik,peluk peluk rifdi..haishhh,mata takmau jugak tido.rasanya dah siap salam peluk cium dah ngan si suami.biasalah,dah terbiasa gitu.kalau tak buat biasanya tak bleh tido.tapi kali ni lain macam.


aku rasa nak dekat 10kali aku mimpi menda yang sama.berulang ulang.mimpi aku bangun tido,gi salam ngan si suami,pastu aku sedar.pastu mimpi aku bangun tido lagi,gi salam ngan si suami lagi,pastu aku sedar lagi.pastu mimpi aku..ops.dah dah.tak payah nak ulang ulang sebanyak 10kali.annoying tau tak?ok.paham...Dan last last,aku bangun jugak gi kat si suami dan ngadu kat beliau sesungguhnya aku tak bleh tido.dia suruh aku baring seblah dia atas sofa (opps.bukan 18sx ehh) teman dia layan dvd armageddon.tengah layan tu tetibe ..eh,baru aku bleh tido tau.magik bukan?sebab aku sedar sedar si suami kejut kata haifa udah nangis mintak susu.woo..jauh ngan ibu rupanya.


bangun bagi susu terus siap siap gi keje plak.


balik keje semalam (rutin biasa) punch card kol 5.30ptg.gi shopping barang dapur sket,pastu amik anak anak,sampai umah jam 7petang jugak.pasang tivi citer tiramisu dan terus masuk dapur masak-kemas-buat-segala apa yang patut sebagai sorang isteri yang muslimah,mandi jam 9malam dan terus siap untuk dinner.selesai tu tidokan haifa dulu.kalau bleh rifdi sekali tapi dia tu susah sket.ada masa tido awal,ada masa lambat.ikut suka hati je.pastu macam kelmarin jugak (dah aku bagitau tadi,rutin biasa.<--kena highlight ni),basuh-angkat-jemur-gosok-lipat kain.tolak tambah segala keje lain maka pukul 2 baru masuk tido.


tapi pagi tadi memang sedikit terganggu la tido sebab rifdi takdek keje lain melainkan ngigau nangis meraung mengamuk menyepak segala tak hengatt punya sebanyak 3 kali waktu bekerja tido.hatrik pada jam 3pagi-4.30pagi-5.50pagi..entah kenapa la agaknya ye.encek ejang plak kalau dah time tido tu memang tak bleh blah la tidonya.dia bangun pun bawak rifdi keluar dari bilik kol 4.30 tu,aku plak gi toilet jap.time tu aku dah dengar rifdi nangis lagi kuat dari tadi.pastu aku kuar toilet tengok haih!pintu bilik dah tertutup tapi bunyi rifdi kat ruang tamu.aku tengok,ceh!..kena tinggal kat luar rupanya.sian anak aku.aku pun dukung dukung la,usap usap sket,sakit jugak la kena pelempang dan penendang anak teruna aku tu tapi biasa la beb.mak beb.kena la pandai mainkan peranan beb.last last tido dengan air mata je budak tu..bawak masuk bilik,tido jap..nangis lagi.ishh..ngigau benda la budak ni.tu la last ngigaunya.time tu aku terus la tak tido pasal susukan haifa jap,pastu kemas kemas umah dan terus bersiap gi keje.kejut encek ejang pun habis semangat dah pagi tadi.dia tanya jugak kat aku "tak ngantuk ke?abang ngantuk ni" tapi dia dah siap bangun masa tu.


"tak ah.biasa je..".gilerlah.pretend gila babi macam orang tido cukup 8 jam je aku.padahal kepala dah senak rasa.tapi sebab nak tunjuk aku hebat,aku buat buat muka macho jela.


ni pun dah nak pukul 11pagi.kejap lagi balik lah.jumaat kan.
memang aku nak tido jugak time orang solat jumaat nih.nak claim tido.muahahaha.
kalau sedar ada la aku kat opis petang ni.


saya dd.macho bukan?
dush!

2 comments:

  1. hohoho...adela yg tak kena tu ngigau mase tido...hehehehe...suh rifdi bsh kaki tak?? ekekeke....

    ReplyDelete
  2. basuh muka je time tu.hahah.

    ReplyDelete

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST