17.4.12

Life Unexpected


aku mula jatuh cinta dengan cerita ni masa dalam pantang.oh.sungguh awesome pantang kali ni kan sebab 24/7 adalah mengadap tv.eh.bukan ke setiap kali pantang memang keje aku berada di hadapan tv?

dari isnin membawak ke ahad,dari pagi membawak ke petang,hidup aku adalah di hadapan tv.tak kira la aku siapkan anak-anak ke,aku breastfeed anak ke,bertungku,mengepam stok ke,lipat kain ke..sumber utama kekuatan aku time tu adalah tv.kalau mak aku kata tv tu dah panas boleh buat batu tungku dah!

eh.tetibe jauh ceritaku pergi.

berbalik pada Life Unexpected tu.
sebenarnya aku lebih jatuh cinta kepada Krisstoffer Polaha yang memegang watak sebagai abah.abah tu.tapi dia sangat hensem.jenis kalau tengok dia marah pun macam alahaii..sweetnya kamu.

 Nathaniel "Baze" Bazile

orait.kalau ikutkan aku bukanla dapat tengok full series ni sebab mulanya aku cuma ter'tengok lepas tu nampak Baze ni terlalu sweet lepas tu ter'tengok ceritanya macam best je terus aku tunggu next day nak tengok lagi.sudahnya aku tengok sampai habis season 2.

ceritanya bermula dengan Lux,sorang budak perempuan berumur 16 tahun ni nak carik ibu dan ayah kandungnya.dia cuma ada nama ayahnya iaitu Baze dan dia pun akhirnya terjumpa ayah dia kat bar kepunyaan ayah dia.masa mula-mula ayah dia dapat tau Lux ni anak dia,dia terkejut jugak sebab yelah,tak sangka kan.unexpected.lepas tu dia teringat memang dia pernah ter-one night stand dengan schoolmate dia.tapi sekali tu jela sebab lepas tu dua-dua bawak diri.blah gitu je.tu yang abah dia terkejut sebab rupanya dia ada anak.so,Baze ni perkenalkan la Lux ni dengan ibu kandung dia iaitu Cate,seorang DJ terkenal.diorang memang terkejut habih la time tu sebab anaknya ni memang minat gila dengan Cate dan tak sangka plak itu mak dia. dan Cate pulak tak sangka anaknya dah besar godang sebab masa dia lahirkan dulu dia tinggalkan kat orang lain suruh jaga.

lepas tu macam-macam la kisah timbul sebab masing-masing dengan life masing-masing sebab Baze sendiri dah ada awek,Cate pun ada boyfriend,tapi diorang duduk serumah untuk membesarkan Lux yang liar ni bersama-sama.haihh.memang thrill sebab semua cerita tak dijangka.unexpected la katakan.tapi best citer ni.lepas ni ada harapan aku carik dvd original dari season 1 sampai season 3 yang terbaru!

untuk watak Cate ni iaitu mak,pelakon dia adalah Shiri Appleby.kalau dulu sape pernah tengok Roswell (1999) mesti kenal dia ni.masa tu dia sebagai heroin.sekarang dah jadi mak heroin.

 gambar masa muda remaja

Lux pulak adalah Brittany Robertson.dia ni comel sangat tapi rebel.sangat kuat bergaduh dengan mak dia.

comel kan?

tapikan..sebenarnya ada sorang lagi mamat yang buat jiwa muda aku ni cair bila menonton cerita ni.hehehe.

 Landon Liboiron; watak Sam iaitu anak kepada awek Baze.

 tengok muka dia terus rasa jiwa ni jadi muda macam umur baru 13.heh.bleh ek macam tu?


aku tak kira.one day aku akan dapatkan semua dvd cerita ni.
kalau ada yang nak hadiahkan sebagai present birthday tahun ni pun boleh.maka collect la duit dari sekarang.

terima kasih.


٩(-̮̮̃-̃)۶٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶٩(-̮̮̃•̃)۶


dushhh!!
    kalau tak klik LIKE memang gua sentap beb!

No comments:

Post a Comment

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST