14.7.11

breakfast di opis

semalam sedang breakfast bersama opismate,tetibe yakin diri je masing masing nak ajak bawak potluck besok (baca : hari ni).maka riuh la masing masing kata nak buat gulai ayam tempoyak la,itu la ini la.aku plak..tsk.tskk. T_T memikir lagi ni..
so,dengan kocek kering kontang memikir apa laa yang aku nak bawak untuk dimakan bersama yek?


sampai ke malam hari.aku masih takdapat nak berfikir dengan baik.nak bawak apa?kalau tanya encek ejang dia kata bawak tupperware kosong je.oh,bagusnya suggestion suami saya.itu maksudnya,bawaklah makanan lebih ke rumah.mulianya.


pagi tadi,haifa bangun pukul 5.00 nak susu.biasa bangun 5.45,tapi hari ni awal plak.lepas susukan dia,aku bantai tido.pastu bangun jam 6.30 terkial kial nak gosok baju,solat,pastu termenung depan fridge.ada telur je.


aku pun amik bawang,potong dadu,pastu letak daun bawang,pastu pecah telur 3 bijik.tambah garam dan buat 2 set.heh.ada jugak menu sendiri.


pastu sergah lagi fridge,jumpa plak ikan kering (bulu ayam) 2 plastik.aku goreng plak kaw kawa.biar satu taman aku bau ikan kering pagi pagi.muahahaha..*gelak iblis korin nampak*


hasilnya :
ada jugak lauk untuk pot luck di opis arini.eh,jangan tak caya..inilah menu terlicin tanpa ganti hari ni.sebab kebetulan apa yang aku bawak jadi penambah 'kick'.mana tak abis kena sental!
sampai 2 round masak nasik kat opis.


nampak lauk yang banyakkkkk ni?
ye.aku menyumbangkan 2 jenis sahaja.
para wanita yang bersusah payah membanting tenaga menghidangkan lauk pauk


tenaga pemakan.
gambar kena gelap bagi melindungi tahap gelojoh masing masing
see?
meriahkan?
nextweek buat lagi kot.untuk menyambut Ramadhan plak.


makan lagi.yey.aku suka.

dush!
hey!kalau suka kenapa tak klik LIKE je?

No comments:

Post a Comment

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST