Visitor

21.7.11

soalan soalan melayu yang korang mampu ke tak mampu nak jawab

aku agak ramai dah yang pernah dengar soalan soalan melayu kita ni.tak kira la,soalan biasa atau luar biasa,tapi kita kerap kali dengar.dan apa kata kita kaji balik bersama-sama.


*eh.ayat macam lecturer tetiba.


Status

  1. Eh.besar panjang dah anak kau.Bila nak kawen?
  2. Ko dah couple ngan Limah tu 9 taun.Bila korang nak kawen?
  3. Aku dah ada seblas anak.Kau bila nak ada anak?
  4. Besar dah anak sulung kau.Bila nak tambah lagi?
aku tunggu jugak kot ada yang berani nak tanya :
  1. Kawan yang lain dah ramai meninggal.Kau bila lagi?

Tunjuk ramah
  1. Hai.jemput makan kuih. (padahal kuih last dah tengah gigit.tu pun tinggal suku je lagi yang belum telan)
  2. Hai.menyapu sampah ke? (terang terang orang tu pegang penyapu.saje nak konpemkan agaknya betul ke sapu sampah ke sapu mentega kat roti)
  3. Hai.tengah buat apa tu? (tak nampak agaknya orang tengah garu ketiak ni?)
dan macam macam lagi lah.
saje bagi contoh sikit.*malas nak memikir.hehe.



ha kan?korang perasan tak?
dan paling penting apa jawapan selamat yang korang bagi.bleh share sikit?

dush!
hey!kalau suka kenapa tak klik LIKE je?

4 comments:

  1. aku kan berlagak sikit...
    so jwpn aku agak berlagak la...

    ngomong sama tangan...


    hahahaha..mesti menyesal tye soklan kat aku...

    ReplyDelete
  2. ade org tgh tanye mak yg tgh menyapu. "menyapu ke kak yah?" jawab mak: "taklah, tengah sidai kain..." hahahahaha

    ReplyDelete
  3. udhang;
    haha.nasib baik ko berlagak.kalau xmesti makan ati.takpun org yg tanya tu makan penampar.haha..

    ReplyDelete
  4. kak ain;
    best la mak kak ain.sempoiii :)

    ReplyDelete

ini kotak komen. bukan kotak romen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...