12.12.11

puisi dari zahiril adzim : aku plak yang touching

heh.cerita dah basi tapi tetap nak publish.

aku yang dah kawen ni bleh plak rasa touching bila tengok zahiril adzim aka bob bacakan puisi kat sheira aiyob masa wedding diorang aritu.kalau korang yang belum kawen lagi la ntah apa rasa agaknya ye?..pehh.

aku rasa macam best betul diorang ni.dahla dua-dua sempoi.haihh.

aku copypaste ni.korang baca lah.aku nak nangis sedu sedan jap.
oihh..touching gile.


27 November lepas, berlangsungnya majlis resepsi penuh meriah antara pelakon popular, Zahiril Adzim dan hos Wanita Hari Ini (WHI), Syera Aiyob. Majlis mereka yang dihadiri oleh rakan dan ahli keluarga terdekat diadakan di Kelab Shah Alam, Selangor Darul Ehsan.
Kami tersentuh dengan inisiatif Zahiril untuk membacakan sebuah puisi indah yang ditujukan khusus kepada isteri tercinta. Lebih menarik, puisi itu dibaca tanpa diduga oleh Sheira Aiyob. Hafiz Atan menceritakan kronologi saat itu melalui blognya.
“Zahiril berpura-pura terjumpa kertas dalam tuxedonya. Ketika itu Shera sedang khusyuk mendengar lagu “I Will Always Love You – Ungu, yang dinyanyikan abang Zahiril. Tiba-tiba Zahiril bangun dan menujukan puisi buat isterinya. Tersembunyinya didalam tuxedo Zahiril, sebuah mikrofon kecil yang digunakan untuk melantunkan puisinya”
Puisi puitis Zahiril buat Sheira Aiyob
“Aku pasti punya masalah tiap kali ingin menulis puisi buatmu.
Entah kenapa, kuasa cintamu lebih hebat dari kata-kata yang akan terkeluarkan.
Saat itu langsung aku setuju yang dirimu satu.
Dan hari ini kau telah menjadi isteriku.
Ampunkan aku kalau aku pernah berkasar, Ampunkan aku kalau aku pernah mengherdik,
Ampunkan aku kalau aku pernah menjerit, Ampunkan aku kalau aku pernah terpekik, melolong,
Isteriku, percayalah sebabnya ialah kasih dan cinta.
Akan ku jaga kau seperti ku jaga diriku sendiri, Memang hidup itu tidak pernah ada jaminan keselamatan,
Bahaya, ancaman di mana-mana. Tapi selagi kau dalam dakapanku,
Aku berjanji akan menjagamu. Setiap saat dan waktu,
Setiap siang dan malam, Setiap guruh dan hujan,
Setiap panas dan terik. Setiap nafasku.
Aku sering menadah telapak tangan dan memohon pada Tuhan agar kau, bukan sahaja menjadi isteriku tetapi menjadi isteri yang disayangi Allah Ta’ala.
Isteriku, Selamat datang ke hidupku,
Selamat menjadi isteriku, Selamat menjadi ibu pada anak-anakku kelak,
Selamat menjadi menantu ibu bapaku, Selamat menjadi adik dan kakak pada adik-beradikku.
Selamat menjadi keluargaku, Selamat menjadi pelengkap hidupku.
Selamat menjadi separuh dari aku.”

copy paste dari sini : (SINI LA)

#
dulu masa nak kawen aku tak terpikir pun nak pasang lagu Dealova (by Once).sebab lagu tu macam ada chemistry dengan aku dengan encek ejang.tapi kalau pun pasang,aku rasa mau aku menangis melepek kat tepi tangga sebab terlampau sebak dan sayu.kang tak memasal plak orang salah anggap.heh.



Ù©(-̮̮̃-̃)Û¶Ù©(̾●̮̮̃̾•̃̾)Û¶Ù©(-̮̮̃•̃)Û¶


dushhh!!
    kalau tak klik LIKE memang gua sentap beb!

4 comments:

  1. zahiriladzim ni memang jenis pandai mengayat...sebab tu aku suke :)...eh suke blog dia...hhaaha

    eh, kurus gile shira ayob tu kan?..

    ReplyDelete
  2. ernee;

    yap.tu yang sampai rasa touching tu.hekhek

    ReplyDelete
  3. rock;

    yela.dia kan sasterawan.takpun seniman.banyak karya dia.aku pun follow dlm diam.ko lagi bigfan dia..ko kan kawan dia.hehe :)

    aah.jadi kurus plak sheira tu.

    ReplyDelete

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST